Epic Avo Toast

Friday 18 August 2017

Je všude. V kávárnách, restauracích, bistrech i hotelech. O kom píši? No přeci o avokádovém toastu, zeleném krasavci, nad kterým se každý rozplývá. Každý kromě mě. Ano, pravda je taková, že avokádo nemůžu, mám na něj alergické reakce...A přesto Vám o něm píši speaciální článek!

Nedávno jsme s mamkou podnikly celodenní výlet po Praze, prochodily jsme ji vážně křížem krážem a na závěr se odměnily ve výborné restauraci Nebozízek s ještě hezčím výhledem na Prahu. Večer jsme přijely celé ušlapané a unavené, ale taťka mamku příjemně překvapil s nejoblíbenejší večeří-jeho nepřekonatelným AVOKÁDOVÝM TOASTEM.



Můj taťka je vážně mistr kuchař, bez jakékoliv hyperboly. Kulinářství nemá vystudované, ale je to jeho únik od reality, způsob, jakým se odreagovává a také způsob, jakým nás vždycky udělá ještě o něco šťastnějšími. Všichni vždy tajně žadoní, aby jim něco uvařil a předvedl svůj talent, protože ho vážně má. Talíř hraje všemi barvami, které jsou harmonicky sladěné a chuť je dokonalá.

O recept na tento Epic Avo Toast jsem se s vámi za jeho pomoci rozhodola podělit, protože si myslím, že by byla škoda, abyste ho nezkusili! Ani nevíte, jak ráda bych si já na tomto gastronomickém výtvoru pochutnala...ale prostě to nejde. Tak si aspoň vy udělejte dvojnásobnou dávku za mě:)

Na jednu porci budete potřebovat:
1 Plátek tmavého chlebu (nejlépe 2-3dny starý) doporučujeme chléb z Esky!
2 Stroužky česneku
1 Bufalo mozzarella
1 Zralé avokádo
0,5 Červené cibule
1 Farmářské vejce
2 Plátky uzeného lososa
3 Cherry rajčátka
Špetka mletého koriandru
Špetka kopru
Špetka soli
Špetka pepře
Limeta na zakápnutí
Olivový olej na chuť

Jak na to?:
Důležité je si všechno prvně připravit a nachystat, aby toasty byly následně teplé, když vychladnou, ztrácí svojí skvělou chuť!

1. Nejprve si připravíme guacamole: Zralé avokádo rozkrojíme napůl, odstraníme pecku nožem, avokádo oloupeme a v misce vidličkou mačkáme. Pozor! Chceme, aby guacamole nebyla úplná kaše, ale aby obsahovala kousky avokáda. Guacamole zakápneme olivovým olejem, osolíme, opepříme, přidáme půl stroužku rozdrceného česneku, nadrobno nakrájenou červenou cibuli, trochu drceného koriandru a na závěr zakápneme limetou. Důležité je si vše přizpůsobit podle chuti-někdo raději více soli, jiný to má rád ostré, tak může přidat ještě chilli flakes.

2. Vedle na prkýnku si na úzké plátky nakrájíme mozzarellu. Použijeme pouze 1-2 plátky.

3. Dále si pokrájíme na čtvrtiny cherry rajčátka (cca 3), ze kterých odstraníme semínka.

Důležité je dělat krok 4 a 5 zároveň, aby nedošlo k tomu, že chléb bude sice hotový, ale vychladne kvůli nepřipravenému vejci! 

4. Nyní přistoupíme k samotnému chlebu. Chléb z obou stran potřeme olivovým olejem a z jedné strany ho ochutíme česnekem. Položíme na rozpálenou grilovací pánev a opékáme z obou stran. Chceme dosáhnout vzhledu mřížky.

5. Mezitím si uděláme zastřené vejce. Postup, jak na to, je poměrně komplikovaný na vysvětlení, ale při rozkliknutí tohoto odkazu se můžete řídit skvělým video postupem (no jo, prostě Jamie)! Zde

6. Nyní už stačí jen vše naskládat na sebe v následujícím pořadí: opečený chléb ochucený česnekem a olivovým olejem, plátky mozzarelly, připravená avo guacamole, vyprázdněná cherry rajčátka, zastřené vejce, plátky uzeného lososa...jak vzhled tak chuť krásně doladíme nadrobno nakrájeným koprem, solí a pepřem.

7. Et voilà! Bon appétite:)





A co vy a avokádové toasty, taky jste jejich velký fanda jako celá moje rodina?
Já už Vám teď přeji dobrou chuť a pokud recept vyzkoušíte, tak nám uděláte radost, když napíšete, jak se výtvor povedl!
Mějte se krásně,
Tina

18 comments:

  1. No páni! Tak já brečím nad tím, že avochleba v Cafefin nebo IF Cafe stoji 160 Kc a on se da takhle dobre udelat i doma.. ! Což jsem teda tušila, ale nějak mi bylo jasný, že to nedochutím tak dobře a spláču nad výdělkem :D vyzkouším!
    www.linheart.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taky mi ty ceny avo toastů všude přijdou šílený! A vážně není to složité, stačí si jen všechno hezky připravit a nazdobit. :)... a kdyžtak pošli fotku, uděláš nám velkou radost!
      Měj se krásně,
      Tina

      Delete
  2. Tyhle avokádový chleby jsou čím dál populárnější! Vypadá skvěle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak! Jsou všude...:)
      Děkuju za komentář a přeju hezký zbytek dne,
      Tina

      Delete
  3. jeej vďaka za skvelý tip, určite skúsim! avokádový toast zbožňujem, vôbec by mi nenapadlo, že by sa dal takto vylepšiť! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určitě zkus a budeš se mít blaze! :)
      Měj se krásně a děkuji za komentář,
      TIna

      Delete
  4. Tak ten vypadá naprosto božsky! :) Já jsem ještě nikdy avokádový toast neměla, ale moc ráda bych to změnila :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak určitě začni tímto receptem, pokud nebudeš alergik jako já(což doufám, že nebudeš!), tak si ho určitě zamiluješ! ...už při prvním soustě :)
      Měj se krásně a moc děkuji za komentář,
      Tina

      Delete
  5. Teda, vypadá to parádně! Musím to zkusit! Guacamole mám ráda, ale avotoast jsem ještě nezkoušela! :D
    Mimochodem, máš moc pěkný blog ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak určitě vyzkoušej! ...všechno je jednou poprvé :D!
      Děkuju za komentář a přeju krásný den,
      Tina

      Delete
  6. Vypadá to fakt božsky, avokádo jsem měla jen párkrát, ale zamilovala jsem se do něj:)

    www.windypinkstyle.blogspot.cz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamka to hodnotila velmi velmi velmi kladně! :D ...oblizovala se až za ušima :)
      Měj se krásně a děkuji za komentář,
      Tina

      Delete
  7. Avokádo som ešte nikdy v živote neochutnala, ale chcela by som. Tie toasty vyzerajú naozaj lahodne... och, teraz si musím dať niečo pod zub, pretože si mi urobila chúťky :( :D

    Wear the Confidence

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak zkus a uvidíš, jestli se budeš řadit do skupiny milovníků avokád :)!
      Děkuji za komentář a přeji krásný zbytek dne,
      Tina

      Delete
  8. vyzerá to brutálne :O A verím tomu, že je fakt dobrý. Ja som avokádo dlho nejedávala (nejak ma nikto k tomu nikdy nedokopal), no odkedy som ho ochutnala veľmi som si ho obľúbila a verím tomu, že čoskoto takýto toast vyskúšam a foto zavesím na môj Insta. A mám pocit, že tento avocado toast je čím ďalej tým populárnejší, vidím ho aj na iných profiloch a tvoj otec je topka, len tak ďalej, ty to uverejníš a my sa budeme mať čím inšpirovať a čo postovať na Instagram :)

    Desire fashion blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ani nevíš jakou radost mám jak já tak taťka, určitě v nejbližší době něco vymyslíme a ukážeme Vám!
      Měj se krásně a budeme se těšit na instagram fotku:)
      Tina

      Delete
  9. oh wau, tak to vyzerá ako dokonalá a lahodná pochúťka, ktorú by som si teraz hneď na mieste dala a zbaštila na jeden šup! :).

    KEJMY ♥.

    ReplyDelete