Jaké to teda všechno bylo aneb naše postřehy z Nového Zélandu

Saturday 9 January 2016


Ti z Vás, kdo čtou mé články ví, že jsme ještě předevčírem byli na Novém Zélandu, kde jsme zakončovali naše 23denní dobrodružství napříč touto krásnou zemí. Na jednu stranu je mi opravdu líto, že je tato exotická cesta za námi, ale na druhou stranu se už zase strašně těším domů. Těším se na spoustu věcí/lidí/, myslím, že bych to ani na prstech nedokázala spočítat! Každopádně v tomto článku bych chtěla zmínit pár svých postřehů právě z této země. Těm z vás, kteří se do těchto krás chystají, by to rozhodně mohlo pomoci nebo zaujmout.





OBEZNÍ LIDÉ.
Obezita je na Zélandu obrovským problémem, což mě samotnou velice šokovalo. O NZ se říká, že je to země plná zdravého jídla, sportu apod...Nevěřte tomu, není to tak. Pomalu zde nepotkáte štíhlou holku, muži jsou na tom trochu lépe, ale přeci jen člověk s hezkou postavou je zde vzácnost.

ŠÍLENÉ STRAVOVÁNÍ
Další šok! Na Zéland jsem se strašně těšila i proto, že jsem měla představu, že se jedná o stát plný zdravého a čerstvého jídla, mořských plodů, salátů. Další lež, fastfood máte na každém kroku, ale dobrý salát Vám udělají málokde. Myslím, že na to navazuje i můj první bod. Špatné stravování=obezita.

NEJDRAŽŠÍ JÍDLO NA JÍDELNÍČKU JE VŽDY JEHNEČÍ
Tak trochu mě vlastně šokovalo vše týkající se jídla...:D. Přestože na Novém Zélandu žije přes 50 milionů ovcí, tedy by člověk čekal, že jehněčí maso nebude nijak drahé. Omyl! Pokrmy s jehněčím masem mají vždy nejvyšší cenu.

DRAHO
Ano samozřejmě jsme čekali, že zde bude draho, ale že až takto! To tedy ne. Ceny jsou vyšší než ve Švýcarsku. Pro představu, cena lehkého obědu pro čtyři lidi téměř nikdy neklesne pod 1300 Kč (nemluvíme o junk food), za pivo zaplatíte okolo 170 Kč, za obyčejnou kšiltovku zaplatíte přes 400 Kč...šílenství.

VŠUDE KRÁSNÉ KAVÁRNY
Obrovské pozitivum této země je, že na každém kroku máte krásnou stylovou kavárnu s dobrým výběrem jídla a nápojů.

WIFI JE ZLATO
Čekáte free wifi ve veřejných prostorech...tak to se Vám vysmějí. V ČR je to sice samozřejmostí, ale na Zélandu je to vzácností. Wifi je buď placená (200Kč za 500MB) nebo máte omezený přístup (200MB). Novozélanďané se chovají, jako kdyby bylo připojení na internet zlatem.

SKVĚLÉ ATRAKCE
Pokud máte rádi adrenalinové zážitky nebo respektive zážitky, které se Vám vryjou do paměti, rozhodně zde nějaké zkuste. Mají obrovský výběr od kajaků na širém moři po bungee skok ze 100m věže. Atrakce nejsou levné, ale OPRAVDU stojí za to. Nejsou v žádném případě šizeny a cena odpovídá kvalitě.

NEKUŘÁCI
Strašně málo lidí tady kouří. Viděli jsme snad 5 lidí v Auckland a potom pár v malých městečkách. Kuřáctví je spíše neobvyklost.

ČÍŇANI
Takovouto koncentraci asiatů v jedné zemi jsme asi nikde neviděli. Nevadí mi jejich množství, jsou cestovatelé a chtějí poznat svět stejně jako mi. Ale ta šílené intolerance vůči úplně všemu mi vždycky kazila oči! Představte si, že jste v národním parku, kde rostou velice vzácné lilie, přijde malý asiat a začne květiny škubat, rodiče se na něj podívají, ale nic s tím neudělají.... A takovýchto příkladů intolerance bych bohužel mohla udat spoustu.

V závěru bych chtěla říct, že to byl nezapomenutelný výlet a vlastně i nezapomenutelná zkušenost plná krásné přírody, adrenalinových zážitků, slunce, hor, pláží...všeho možného. Zéland je krásná země, ale pokud Vás nijak neohromuje příroda, nebude to nic pro Vás, celé je to o přírodě. Nemá nijak hezká města nebo lidé nejsou ničím zajímaví, jeho chloubou je právě příroda. Díky zkušenosti, že jsem zde byla, vím, že bych zde nemohla a nechtěla žít ale taky si myslím, že je to skvělá země na program Work and Travel, takže pokud o tom někdo uvažujete, určitě jděte do toho! Na závěr jsem zde přiložila ještě fotografie mých oblíbených okamžiků, některé z nich jste už asi mohli vidět. Já teď už letím do Čech a ukončují sérii Novozélandských článků :)

Vesnice Coromandel



Plavba mezi fjordy
Let helikoptérou


Silvestr v Queenstown


 Plavba Milfordsound

 Samota a koně v Paradise

 Jezero Pukaki




A samozřejmě Jet boats,koně a kajaky, ale z těch bohužel nemám fotky. 

6 comments:

  1. Né, že bych o Novém Zélandu něco věděla, ale moje představy tedy rozhodně byly jiné, než to co tu píšeš a tak jsi mě teda pořádně udivila! :D Ty fotky jsou nádherné, ta příroda mě rozhodně hodně láká. Tak třeba jednou.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zéland je nádherný, ale některé věci mě teda tyk překvapily :D!

      Delete
  2. Nový Zéland je rozhodně na mém "wishlistu". S drahotou jsem čekala, ale ti obézní lidé mě teda taky zlehka udivili. 😁 Každopádně já si asi přijdu na své s tou přírodou. Fotky vypadají úžasně (stejně jak řekla moje jmenovkyně)! 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zéland je opravdu nádherný a myslím si, že je to místo, které opravdu stojí za to vidět! Ta obezita nás samotné taky hodně překvapila, na druhou stranu záleželo na oblasti, ve které jsme se zrovna nacházeli:)! Měj se hezky! Tina

      Delete
  3. Tyhle články jsou nejlepší, díky za úplně super postřehy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeee moc děkuju! Plánuju podobné články ze všech velkých cest:) Úplný speciál bude v prosinci, na to se vážně moc těším:)

      Tina

      Delete