Jaro a úsměv patří k sobě!

Tuesday 7 March 2017

Konečně začíná pomalu, ale jistě příchazet ten čas, čas, kdy můžeme s úsměvem vyjít jen v lehkém jarním svetříku a teniskách. Ani slovy nedokážu popsat, jak mi hřejivé sluníčko a celkově ten jarní čas chyběl. Je skvělé být tím tajným pozorovatelem, který pozoruje, jak všechno rozkvétá, tajou zamrzlé rybníky a v kavárnách začíná sezóna zahrádek. Musím si ale dát ruku na srdce a přiznat, že příroda není jediné, co pozoruji, středobodem mého zájmu na jaře je rozhodně měnící se povaha a výrazy lidí. Jaro je obdobím, kdy se i úsměv u mnoha z nás konečně dere na povrch a nám připadá vše tak nějak hezčí, že? A to je dobře, protože každý den stojí za to alespoň jednou se usmát a být vděčný, že na tomhle krásném světě jsme. Někdy to jde hůř (když je prostě den ,,blbec") a někdy lépe...

Přikládám fotku z místa, kde jsem byla opravdu šťatsná, má někdo tip, kde byla focena?


Až v posledních dnech si začínám všímat, kolik maličkostí a radostí všedního dne mi dokáže jeden takový úsměv vyčarovat... je kouzelné, jak malá drobnost, nad kterou by se jiný ani nepozastavil, vás učiní šťastnějším a pozitivně naladěným na celý den. Pro někoho jsme šťastní lidi, pro někoho sluníčkáři a pro někoho blázni, tak či onak bychom na to měli být pyšní a nebát se o tyto radosti dělit (a třeba i někoho tím svým "sluníčkářstvím" nakazit).

Dnes bych se o tento virus štěstí s vámi chtěla podělit a zaznamenat alespoň nějaké maličkosti, které fungují jako zaručený lék na špatný den anebo dokáží krásný den udělat ještě krásnějším! Důležité je, aby si každý z nás zkusil  najít léky na špatnou náladu a aplikoval je vždy, když je to potřeba. Na druhou stranu někdy je dobré si prostě tu špatnou náladu odbýt, třeba se vyzuřit do polštáře nebo do něčeho (ne do někoho!) kopnout, přeci jen i to je lepší, než být celý den jedna velká nafouknutá bobule.

Jak moje prsty tancují po počítačové klávesnici a zvuk jejich bubnování je doprovázen jazzem, mám chuť se hned usmát! Každopádně jsem si v hlavě snažila uspořádat seznam věcí/lidí/aktivit, které mě z těch mých bobulových nálad vždycky vytáhnout a udělají den jasnejším a můj obličej méně zarudlým (bobule stranou!).

jarní sluníčko...
probuzení ranními ptáčaty, místo budíkem...
ranní(večerní, vlastně jakákoliv) jóga...
čerstvý vzduch v lese...
pes vítající mě ráno v kuchyni...
farmářské trhy...
rukama(homemade) vyrobené produkty a suvenýry...
prohlížení fotek z procestovaných zemí...
zvládnutí jakékoliv překážky(ať už je malá nebo velká-zvládla jsem ji!)...
marmeláda od babičky...
vřelé slovo od cizince (vlastně od kohokoliv)...
stále zamilovaný starý pár...
čas proklábosený s kamarádami (opravdovými) kdekoliv...
odpolední káva s mamkou a taťkou...
nová, zajímavá, hezká výstava...
číšníci na Francouzském institutu, kteří neumí ani slůvko česky (ano, naše domluva není ideální:))...
plánování dalekých cest a nových zážitků...
vůně čerstvě namleté kávy...
objevení úplně nového podniku...
bistra a kavárny se zdravým jídlem...
zjištění, že někdo doma napekl (hlavně v případě bábovky)...
nejvoňavější svíčka White Tea (Yankee Candle)...
koupě nové knížky nebo časopisu (oblíbenec-SOFA Magazine)...
večerní pohoda u krbu (ach, to praskání dřeva!)...
když mi někdo otevře/podrží dveře...
právě vyprané povlečení...
kavárna Alchymista (a naše posezení s mamkou v něm)...
sdílení vášně pro vaření s taťkou...
pocit, že jsem našla svoje happy places...(o těch se někdy taky zmíním)

když jsou lidi šťastní!...

Převeliká spousta dalších věcí, ale to bychom tady byli jště opravdu dlouho a hlavně nechci, aby moje štětstěna vyprchala. Každopádně doufám, že moje mise nakazit vás virem štětstí byla alespoň trochu zdařilá, protože rozdávání radosti je krásné a teď na jaře to jde jedna báseň, zkusíte to se mnou?

Mějte se krásně a do komentářů mi můžete napsat, jakých pět věcí vás dělá nejvíce šťastnými?
Tina


2 comments:

  1. Mne robí tiež jar strašnú radosť! Niet nad ten pocit keď vybehnem ráno do čerstvého vzduchu iba v ľahkej bunde a ponad kopec svitá slnko! Cítim sa, že by som vtedy dokázala zdolať čokoľvek :) tiež patrím k milovníkom rána (je nás teda celkom málo, že? :D ) a podobne ako teba sa rada sústreďujem na maličkosti, ktoré mi dokážu hneď vyjasniť deň. Pekný článok!
    LadyinBlack

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju za krásný komentář! :) Ranních ptáčat není moc, ale naše řady už jistě houstnou...:)
      Měj se krásně,
      Tina

      Delete