Early bird catches the sun!

Thursday 16 March 2017

To, že jsem ranní ptáče a rána si neskutečně užívám, o mě ví snad všichni moji blízcí. Svoji lásku k ránům jsem již sdílela i s vámi v tomto článku. Když o své známé lásce takto veřejně píši, citím potřebu se vám k něčemu přiznat. Dřív jsem rána nesnášela! (cože?!, údiv, šok!) Mě samotnou to také dost překvapuje, když se zpětně ohlížím, ale bylo tomu tak. Ráno jsem měla spojené s otravným vstáváním z postele, nutným líčením se a spěšnou snídaní. Všechno toto se ale v posledním, řekla bych, půl roce změnilo. Z půlnoční sovy, která chodila spát v jednu a vstávala v jedenáct (nejdříve) se stal ranní ptáček, který ulehá v deset a na nohách je v sedm (přes školní dny 5:40!). Nesmírně si vstávání užívám (některé více, některé méně), můj život nabral úplně jiné obrátky. Prostřednictvím tohoto článku jsem s vámi chtěla sdílet tipy, které mně nejvíce pomohly si takto nastavit svůj příjemný režim a obecně zlepšit kvalitu života. Pro ukázku, jak jsou rána krásná, vám přikládam fotky z mých nejoblíbenějších rán-těch horských...


Hlavně pomalu!
Apeluju na vás, nebuďte jeden z těch šílenců, kdo do teď vstával po dvanácté a najednou si nastaví budík na sedmou. Pro tělo to bude hrozný šok a vám samotným se vstávání zhnusí. Raději přenastavujte své vstávací zvyklosti po malých krůčkách, hodinách nebo na začátku klidně po půl hodinách. Věřte mi, že k tomu vytouženému času dospějete!

Positive thoughts
Když se ráno probudíte s myšlenkou, kolik vás toho zase čeká, z čeho všeho jste vysteresovaní a co všechno musíte zařídit, radši zalezete zpátky pod peřinu (kdo by taky nezalezl). Místo těchto myšlenek, kterým říkám zloději dobré nálady, si představte něco, na co se ten den těšíte. Může to být ,,poklábosení" s přáteli či ranní procházka, váš rozespalý pes nebo večerní yoga...prostě cokoliv! Mnoho lidí si také vizualizuje věci, za které jsou v životě vděční (maličkosti ale i věci/lidi důležité), já si v minulosti sepisovala každé ráno seznam těchto maličkostí.

Nejlepší verze sebe sama
Dřívě jsem brala líčení a vlastně celkově strojení se jako povinnost, kterou dělám, protože musím, je to nutnost. Ne. Není. Nastavte si v hlavě, že to děláte pro sebe, chcete se cítit dobře, líbit se sami sobě no a když se shledáte i s úspěchem u ostatních, tím líp! Ráno si k těmto přípravám vždy pouštím klidnou muziku nebo podcast od Jenny Mustard (krásně se poslouchá)

Pijte vodu, pijte pitnou vodu, pijte vodu a nepijte kávu (hned jak vstanete!)
Jsem milovním kávy. Miluju její chuť. Jemnost. Barvu. Vůni! Miluju kávu. Dát si kávu před snídaní pomalu ještě v pyžamu bez kapky vody před ní ale není nejlepší nápad. Můj tajný nakopávač je studená voda s citrónem. Mnoho lidí preferuje vodu horkou, což je rozhodně lepší pro celkový chod metabolismu, na druhou stranu já si oblíbila variantu studenou pro její neuvěřitelnou schopnost osvěžit. Před tím, než začnu snídat, vždy vypiji sklenici vody a celý den se cítím mnohem víc fresh. No a potom už je čas na zelený čaj, či jakýkoliv jiný čaj (nebo kávu:)).

Snídaně je základ úspešného dne 
Nechápu lidi, co nesnídají. Nikdy jsem je nechápala. Příčí se mi představa, že by moje první jídlo dne měl být oběd. Chápu, že mnohdy nestíháme nebo nemáme chuť. V tomto případě je nejlepší varianta si vzít snídani sebou - overnight oats, bircher muesli nebo chia puding s ovocem jsou skvělou variantou třeba na cestu ve vlaku! Já sama snídám každý den, vstávám vždy hodinu a dvacet minut před odchodem z domu, abych vše bezstarostně stihla a snídani si mohla vychutnat. Dobrá snídaně je startem pro produktivní a skvělý den, to mi věřte! (kdyby byl zájem, mohla bych udělat recipe článek právě o snídaních, protože si myslím, že v jejich přípavě skoro kraluji!)

Čerstvý vzduch
Jeho ranní dávku si můžeme dopřát všichni. Ať už je to cesta na autobus, vyvenčení psa nebo jen matné vykouknutí z okna, to ranní nadechnutí je skvělé. Chladný ranní vánek nádherně osveží a skvěle ,,nakopne"! 

Usínáme s knížkou
Samotné mi někdy dělá problém si večer po celém náročném dni tu knížku ještě vzít, když se tak ale stane (a v poslední době se mi daří), vždy je to usínání příjemnější! Nenápadně se vžiju do životů postav a utíkám od problémů, které by moji mysl mohly večer zatěžovat. Momentálně se mi do ruky dostala krásná knížka ,,Bůh chodí po světě inkognito", o které vám rozhodně ještě napíšu.

Endorfiny ven!
Myslím, že všichni vnímáme ten rozdíl mezi aktivním dnem, kdy jsme si byli zasportovat (a dali si do těla) a dni, kdy jsme si jen ,,váleli šunky". Každý den se snažím do svého režimu zakomponovat nějakou fyzickou aktivitu, můžete to být cokoliv: rychlá procházka, běh, jízda na kole, rotoped, posilování, volejbal, tenis, plavání, yoga...prostě cokoliv, hlavně něco:)

Tipů, jak se stát morning personem, je miliony. Většina z nich sestává z rad, ať chodíte brzy spát, večer se nevystavujete stresu, před spaním nezapínáte mobil, atd atd atd...Všichni jsme ale o těchto tipech určitě slyšeli, četli nebo byli poučeni, proto si myslím, že je zbytečné je rozepisovat, čímž ale nechci ubrat na jejich váze!

Doufám, že i vám tyto moje tipy, které jsem sama vysledovala, že mi zafungovaly, pomůžou. Pokud jste už teď ranní ptáče, napiště mi do komentářů, co vás na ránech nejvíce baví a jaká je vaše nejoblíbenější snídaně!
Tina
 (no a kdo by nevstal kvůli tomuto rannímu výhledu...)
(nebo kvůli hotelovým snídaním...)







7 comments:

  1. Pekný článok. Ja som tiež ranné vtáča. Rannú pohodu doslova zbožňujem. Čo si pamätám, tak vždy som taká bola. Páči sa mi vstávať skôr, keď je ešte všade ticho a pokoj.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo přesně v tom jsou rána krásná, v tom neuvěřitelném klidu! :)
      Děkuji za krásný komentář,
      Měj se moc hezky!
      Tina

      Delete
  2. Já osobně ráno a celkově vstávání moc nemusím :D ale tak třeba se to změní. Co se vody s citrónem týče, tak jsem si oblíbila takovou vlažnou, ani ne moc horkou ani ne studenou. I když rána nemám moc v lásce, tak absolutně moc miluju snídaně, ty si vážně užívám. A kafe piju vždycky když přijde ze školy, kolem čtvrté, mám to jako takový rituál i když vím, že hodně lidí pije kafe právě ráno aby je to nakoplo :) Pěkný článek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee moc děkuji za rozsáhlý komentář!:) Třeba k lásce k ránům někdy dospěješ, moc bych ti přála zažít to jejich kouzlo! Snídaně jsou moje nejoblíbenější část dne...
      Měj se krásně,
      Tina

      Delete
  3. Krásný článek! Když jsem začala vysokou a najednou měla mnoho volného času po ránu, byla jsem přesně tou, která ponocuje (většinou prokrastinuje) a ráno se ne a ne zvednout z postele! Teď jsem v prváku na navazujícím a konečně jsem si dokázala udělat nějaký ten zdravější režim, přesně jak ho máš ty a popisuješ ho tady! :) Ráno vstávám po 7, mobil už si do ruky jako dříve po probuzení neberu a místo toho se jdu ven na chvíli proběhnout nebo doma dám jógu. K tomu vlažnou vodu s citrónem a pak snídaně (taky většinou chia puding, o víkendech spíše mlsám v kavárnách s někým). No a večer mi pomáhá nastaveni veřerky na iphonu, kde hodinu před spaním odkládám pc a mám jen čas sama pro sebe na nějakou klidnější činnost. Byla jsem dříve odpůrcem těchto režimů a plánování dne, ale dnes bych to už neměnila, protože stihnu mnohem více a přesto v mnohem klidnějším tempu! Takže mám stejný zařátek i konec jako ty :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc ti děkuju za krásný vyčerpávající komentář!:) Myslím si, že jak se člověk vyvíjí a mění, tak se s ním mění i jeho režim(často k lepšímu). Dříve jsem po ráno byla líná cokoliv dělat, natož vstát z postele, teď z ní vyskakuju a těším se na nový den:)...
      Měj se krásně,
      Tina

      Delete
  4. jsem spíš ten typ, co si rád dopoledne pospí, ale nutno říct, že když se člověk rozhodne si to nastavit tak, že si ráno udělá příjemné, tak je to opravdu fajn. rána mě baví hlavně na jaře a v létě, kdy je brzy světlo a venku je příjemně.

    ReplyDelete